בעבר פרופיל באינסטגרם זכה לחשיפה יפה מאוד לעומת הפייסבוק וכל זה ללא תשלום – חשיפה אורגנית.
היום כשהפלטפורמה תחרותית יותר וישנו היצע מסחרר של פרופילים, המאבק על תשומת ליבו של הגולד עולה מדרגה ויש להשקיע יותר
בקידום ושיווק באינסטגרם ובהעלאת החשיפה.
לפניכם מספר טיפים איך להעלות חשיפה באינסטגרם ללא תשלום:
✪ עוברים לפרופיל יוצר
פרופיל יוצר באינסטגרם הוא סוג של פרופיל עסקי אך כזה שזוכה ליותר חשיפה אורגנית באופן משמעותי ויותר שירים ברילס.
מה ההבדל בין פרופיל עסקי נטו לפרופיל יוצר? פרופיל עסקי יתאים למי שהוא בעל כתובת פיזית והכתובת של העסק קריטית לקידומו כמו חנות או מסעדה או אולם אירועים
בעוד נותנים שירותים יכולים ליהנות מחשיפה אורגנית מוגברת באינסטגרם כי הכתובת שלהם אינה קריטית בהכרח לקידום העסק.
אין פירוש הדבר שיוצרים לא יוכלו לציין את כתובת העסק במידה וקיימת – אפשר לציין זאת בביוגרפיה או בפוסטים, אך רק לפרופילים עסקיים שאינם יוצרים
יהיה מקום ייעודי לכתובת. כדי לעבור לפרופיל יוצר תוכלו להיכנס להגדרות (שלושה קווים למעלה בפרופיל) – חשבון – החלפת חשבון ולעבור לחשבון יוצר
לבחור קטגוריה רלבנטית לעסק ולהחליט אם תוצג בפני כולם (לשיקולכם).
✪ מושכים את הגולש בפרופיל שלכם
כדי להעלות חשיפה באינסטגרם מקצועי כדאי להשתמש בפיצ'רים שאינסטגרם מציע לנו. למשל: להעלות מספר תמונות לגלריה כפוסט.
הסיבה לכך היא שכאשר הגולש שוהה זמן רב בפוסט כי הוא מדפדף בין התמונות – יש סיכוי טוב יותר החשיפה תעלה כי האלגוריתם יבחין שהפרופיל שלכם מעניין!
דרך נוספת היא ליצור קישורים פנימיים בתוך הפרופיל
לשתף את הפוסט לסטורי ואת הרילס לסטורי – לשתף את הסטורי לנבחרים (היילייט) וכך הלאה כדי להעביר את הגולש ממקום למקום.
העיקרון זהה: אם האלגוריתם של אינסטגרם מזהה שהגולש נשאר יותר זמן בפרופיל – יש סיכוי גבוה יותר שהוא יעלה את החשיפה!
מומלץ גם להעלות כפוסט סרטון ארוך מדקה, כי סרטונים שנמשכים למעלה מדקה ועולים לפרופיל עוברים באופן אוטומטי לאזור הסרטונים באינסטגרם (המשולש)
כך שהם מופיעים בשני מקומות בפרופיל: בפיד ובסרטונים וכשהגולש מסיים לצפות בפיד את דקת הצפייה הוא מועבר אוטומטית לסרטונים ונשאר זמן ממושך יותר בפרופיל שלכם.